پیش دبستان و دبستان غیر دولتی شهید فرهاد راکب

طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب توسط «حمیده کیان» ثبت شده است

تغذیه مناسب در فصل امتحانات  

دانش‌آموزان می‌توانند با تغذیه مناسب و استراحت کافی بازده فکری خود را افزایش دهند.دکتر مسعود کیمیاگر  متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دانش‌آموزان و والدین باید توجه داشته باشند که بدن در طول سال‌ها باید تغذیه متعادل و مناسبی داشته باشد و از چهار گروه غذایی گوشت، حبوبات و تخم‌مرغ، سبزیجات و میوه‌ها، شیر و لبنیات و نان غلات استفاده کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۴ ، ۱۹:۵۶
حمیده کیان

Image result for ‫نقش معلم در پرورش خلاقیت‬‎

رفتار و عملکرد معلم می تواند زمینه های رشد خلاقیت را در دانش آموزان ایجاد کند. طبق الگوی جدید، معلمان از طریق پنج عملکرد اساسی می توانند زمینه های رشد خلاقیت را در دانش آموزان فراهم کنند. این پنج عامل شامل عوامل شخصیتی، حرفه ای، برنامه درسی، محیط آموزشی و ایجاد فرصت هایی برای حل مسئله است.معلم خلاق، محیط آموزشی و برنامه درسی مناسب می تواند دانش آموز را خلاق کند و این سه اصل الگوی سیستم خلاق ویلیامز هستند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۴ ، ۱۹:۴۳
حمیده کیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۲:۰۵
حمیده کیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۱:۵۴
حمیده کیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۱۱:۵۰
حمیده کیان


حکایت مشق شب


خانواده، مدرسه و جامعه سه رکن اصلی و مهم در آموزش و یادگیری افراد به ویژه دانش‌آموزان تلقی می‌شوند. هر کدام از ارکان فوق موجب رشد ذهنی، جسمی، عاطفی، اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان می‌شوند.

قش‌هایی که به منظور فعالیّت‌های آموزشی خارج از کلاس (تکالیف شب) می‌توان برشمرد، عبارتند از: 
۱) اهرمِ تنظیم‌کنندة توانمندی برای آموزش است.
۲) تکرار و تمرین مطالب آموخته شده موجب تثبیت و تعمیق آنها می‌شود.
۳) توانایی فراگیر را در تعمیم آموخته‌ها و کاربرد آنها در موقعیّت‌های جدید افزایش می‌دهد.
۴) نیروی ابتکار و خلاقیّت دانش‌آموز به ویژه افراد مستعد و باهوش تحریک می‌شود.
۵) حس استقلال تقویت شده و موجب علاقه‌مندی به علم و مطالعه در فراگیر می‌شود.
۶) فراگیر به این باور می‌رسد که یادگیری در خارج از کلاس و مدرسه نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
۷) دانش‌آموزان ضعیف با استفاده از این فرصت می‌توانند خود را با سایرین هم‌سطح کنند.
۸) نوعی ارزشیابی از آموخته‌های دانش‌آموزان است و بنابراین معلّمان را از وضعیت یادگیری فراگیر مطّلع می‌سازد.
۹) رفتارهایی چون حوصله، ثبات و استقامت را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند.
۱۰) انجام تکالیف مستلزم برنامه‌ریزی است. بنابراین انضباط فردی و خودرهبری را تقویت می‌کند.
۱۱) اولیاء را به مشارکت در فعّالیّت‌های آموزشی و ... تشویق می‌کند.
۱۲) زمینة مساعدی برای ظهور روش‌های یادگیری مستقل و انفرادی (خود راهبری آموزشی) ایجاد می‌کند.
۱۳) حس کنجکاوی و روحیة مشاهدة دقیق نزد فراگیران به صورت یک رفتار تبدیل می‌شود.
۱۴) در درازمدّت پاسخ‌گوی نیازهای آموزشی فراگیر خواهد بود.
۱۵) در فرآیند آموزش و تحقیق زمینة لازم به منظور فعّالیّت‌های گروهی دانش‌آموزی ایجاد می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۲
حمیده کیان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۴ ، ۲۲:۵۱
حمیده کیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۴ ، ۲۲:۴۶
حمیده کیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۴ ، ۲۲:۴۰
حمیده کیان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۳
حمیده کیان